APARTAMENT NA WYNAJEM – BUDŻET NA MARKETING, CZ. 2

Jeśli posiadasz apartament na wynajem we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie, i nie tylko,  i zastanawiasz się jak wykorzystać swój budżet na marketing, ten artykuł jest dla Ciebie!

Przed przeczytaniem poniższego artykułu zapoznaj się z pierwszą częścią:

APARTAMENT NA WYNAJEM – BUDŻET NA MARKETING, CZ. 1

Apartament na wynajem – budżet na marketing, cz. 1

Ankieta dla najemców

Nie pracuj w odosobnieniu. Możesz mieć rażące dziury w swojej strategii marketingowej, o których nie wiesz, ponieważ podejmujesz decyzje w oparciu o własne analizy i założenia. Jednak jednym z najcenniejszych zasobów, którego możesz przeoczyć, są najemcy. Tutaj przydają się ankiety.

Ankiety pomogą Ci lepiej wykorzystać budżet marketingowy mieszkania, ujawniając to, co robisz najskuteczniej. Istnieje kilka sposobów na kreatywność dzięki ankietom, poza ogólnym „jak oceniasz swoją usługę?” pytania. Oto kilka pomysłów na początek:

  • Odwiedzający witrynę ankietową: Istnieje kilka firm zajmujących się oprogramowaniem, które umożliwiają ankietowanie odwiedzających witrynę internetową, gdy są oni na Twojej stronie. Wykorzystaj to jako okazję, aby dowiedzieć się, jak ludzie oglądają Twoją witrynę i co możesz ulepszyć.
  • Zapytaj najemców, jak Cię znaleźli. To proste pytanie może pomóc w uzyskaniu bardzo przydatnego wglądu w to, które kanały generują najwyższej jakości leady. Ponieważ sprzedawcy mieszkań często uzyskują leady z kilku źródeł. Generowane leady mogą mieć wiele punktów styku, im więcej informacji o tym, jak ludzie słyszą o Twojej nieruchomości, tym lepiej.

Staraj się jednak nie szaleć z ankietą. Granica między zdobywaniem pomocnych informacji a denerwowaniem ludzi jest cienka.

Dostosuj się do sezonowości

Czy budżet marketingowy Twojego mieszkania zmienia się w zależności od pory roku? Jeśli nie, możesz niepotrzebnie wyrzucać pieniądze.

Większość poszukiwaczy mieszkań woli podróżować w cieplejszych miesiącach. Wiosną i latem następuje więc gwałtowny wzrost liczby osób poszukujących apartamentów na wynajem. Ale gdy nadejdzie jesień i zima, nowe umowy najmu zaczynają zwalniać.

Możesz więc wydać tyle samo pieniędzy w sierpniu, co w listopadzie i zobaczyć zupełnie inne wyniki, ponieważ w listopadzie popyt jest mniejszy.

Mądrym posunięciem byłoby zmniejszenie budżetu w okresie poza sezonem i przeznaczenie tych dodatkowych pieniędzy na bardziej pracowite miesiące, kiedy ludzie są bardziej skłonni do wynajmowania. Nie tylko zaoszczędzi ci to marnowania pieniędzy na kampanie, które i tak prawdopodobnie nie zadziałają. Ale w tych bardziej pracowitych miesiącach będziesz mieć dużo większą konkurencję. Więc posiadanie dodatkowych pieniędzy do wydania będzie pomocne.

Zatrudnij profesjonalistów

Na koniec rozważ zatrudnienie doświadczonych specjalistów ds. marketingu, którzy wiedzą, jak najlepiej wykorzystać swój budżet.

Po pierwsze, zajmuje to dużo roboty. Agencje marketingu  współpracowały z dużą ilością klientów z branży i rozumieją tajniki, jak dotrzeć do najemców. Kiedy robisz wszystko we własnym zakresie, proces uczenia się, co działa, a co nie, może być kosztowny i czasochłonny. Co prowadzi nas do następnego punktu.

Współpraca z agencją marketingu pozwala zaoszczędzić czas. Pamiętasz, co powiedzieliśmy wcześniej o skupieniu się na swoich mocnych stronach? Jeśli marketing nie jest jedną z Twoich podstawowych kompetencji, dlaczego nie zainwestować w specjalistę? W ten sposób możesz skoncentrować się na zarządzaniu nieruchomościami, utrzymaniu gości apartamentu i wszystkim innym z długiej listy obowiązków, które pomogą ulepszyć Twój biznes i zwiększyć zyski.

Przede wszystkim będziesz mieć spokój ducha, wiedząc, że wszystko jest pod opieką prawidłowo. Prowadzenie kampanii marketingowych wymaga połączenia kreatywnych i technicznych umiejętności, których opanowanie może zająć lata.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *